29, 30 April en 1 Mei 2022 – Eurythmie in Bewegung, Internationale Studienarbeit Hygienische Eurythmie voor Eurythmisten, Heileurythmisten en Artsen – Deventer

Beste geïnteresseerde voor het weekeinde

Bij deze alle informatie en gegevens die van belang zijn.
Het weekeinde vindt plaats op 29, 30 April en 1 Mei 2022
Dagverloop:
Vrijdag: 15.00 – 16.00 uur ontvangst
16.00 – 18.00 uur euritmie
18.00 – 19.30 uur soep en avondbrood
19.30 – 21.00 uur verdere kennismaking en gesprek over ‘Euritmie in Beweging’
Zaterdag: 10.00 – 13.00 uur euritmie / menskunde (met korte pauze)
13.00 – 14.00 uur lunch
14.00 – 17.00 uur euritmie / menskunde (met korte pauze)
Zondag: 10.00 – 13.00 uur euritmie / menskunde (met korte pauze)
13.00 – 14.00 uur lunch en vertrek

Aan de hand van het thema ‘hoe blijf ik gezond in mijn werk’ maak je dit weekeinde intensief kennis met de impuls voor verbreding van de hygiënische euritmie. We leren je op een andere manier omgaan met het etherlichaam en zullen uitgebreid gaan werken met euritmiemodules, dit zijn gerichte klankreeksen voor armen en benen. Zo gaan we de modules voor de wezensdelen behandelen, dit zijn hygiënische oefeningen die onze wezendelen aanspreken.
Ook gaan we aan het werk met de orgaanmodules voor hart, longen, nieren en lever. Dit zijn
hygiënische oefeningen die de verbinding tussen de planeetomhulling en het betreffende
orgaan onderhouden en verzorgen.
Verder gaan we aan het werk met de reinigings- en beschermingsmodules. Dit zijn hygiënische oefeningen die je reinigen en beschermen tijdens en herstellen na intensief werken met leerlingen en patiënten.
Er is veel interesse voor de euritmische aanwijzingen die door de geest- en natuurwezens i.s.m. Verena Staël von Holstein openbaar geworden zijn. Op veler verzoek willen Liesbeth en ik met dit eerste weekeinde een nieuwe serie internationale studieweekeinden aanbieden. Om de groep niet te groot te laten worden en om straks zorgvuldig met elkaar te
kunnen werken, hanteren we een inschrijvingslimiet voor dit studieweekeinde, dus vol is vol!
Aangezien de deelnemers uit verschillende landen komen, geven we de lessen in het Duits.
Wil je meedoen?
Stuur een e-mail naar: irtha@kpnmail.nl

Dan graag ook voor 8 April 2022 € 200,= overmaken naar NL 97 TRIO 0784 9312 16
t.n.v. W.Veerman, Warnsveld o.v.v. je naam + studieweekeinde April 2022
Na betaling is je inschrijving pas rond, dus graag op tijd betalen.
Tot 19 April wordt het cursusgeld teruggestort als je toch besluit om niet deel te nemen. Na 19 April kan geen teruggave van het cursusgeld meer plaatsvinden.
Behalve het ontbijt en de zaterdagavondmaaltijd zijn alle andere maaltijden bij de prijs inbegrepen, net als de koffie, thee en sapjes. Mocht je een dieet hebben, laat het ons zo snel als mogelijk weten zodat we er rekening mee kunnen houden.
Ook het werkboek is bij de prijs inbegrepen.

Adres: Vrijeschool De kleine Johannes, Oosterstraat 3a, 7413 XV Deventer, Nederland
De school ligt op 3 minuten lopen van het treinstation Deventer, dit station heeft een goede intercityverbinding met het buitenland. Neem de achteruitgang van het station en ga buiten linksaf, neem de tweede weg rechts en dan zie je de school aan je linkerhand. Kom je met de auto, parkeer dan niet bij de school, er wordt streng gecontroleerd. Gratis parkeren vind je achter de moskee, deze bevindt zich aan de achterzijde van het station, vanaf daar is het 5 min. lopen naar school.

Deventer is een flinke stad met voldoende overnachtingsmogelijkheden voor elk budget. Een hotel in Deventer vind je vanaf €60,= per nacht. Voordeliger zijn de B en B, zoek op www.airbnb.nl en vindt meer dan 300 adressen. Ook is er een mooie stadscamping op 20 minuten loopafstand van de school waar we werken. De overnachtingen vallen buiten onze
verantwoordelijkheid.

VOORUITKIJKEND
In 11 verschillende landen in Europa en U.S.A. wordt sinds 2019 door meerdere artsen en therapeuten met deze euritmieimpuls in de praktijk gewerkt. Inmiddels begeleiden Liesbeth en ik met onze nationale en internationale cursussen vele euritmietherapeuten en artsen. Door de samenwerking tussen geest- en natuurwezens en de mens zijn in de loop der jaren vele aanwijzingen en oefeningen ontstaan. Dit eerste internationale weekeinde van een nieuwe reeks is een introductieweekeinde en is daarom ook voor euritmisten interessant. De andere weekeinden zijn alleen voor artsen en euritmietherapeuten toegankelijk. Er zullen elk jaar 2 weekeinden worden aangeboden, één weekeinde in het voorjaar en één in de herfst. Vandaar vormt dit weekeinde tevens de basis voor een eventueel vervolg in de herfst van 2022. In totaal bestaat de complete serie uit 6 internationale weekeinden in 3 jaar. Als er na dit weekeinde voldoende interesse bestaat voor een internationaal euritmietherapeutisch vervolg, dan zullen wij dat gaan verzorgen.
Bezoek ook eens onze website voor meer informatie over ‘Euritmie in Beweging’: www.stichtingrozenhart.nl

Met een vriendelijke groet en misschien tot ziens in Deventer
Liesbeth Kuhlemaijer, antroposofisch huisarts
Wieger Veerman, euritmietherapeut