Dansdocent van de Toekomst

De opleiding euritmie in Leiden werd door Sanna Fokkens van Dansdocent benaderd om mee te werken aan een serie podcasts over verschillende dans opleidingen.

“Werk met je leerlingen aan basistechniek en creativiteit.”

De eerste was met  Lucia Marthas die het Lucia Marthas  Institute for performing Arts in Amsterdam en Groningen leidt.
In alle podcasts wordt gewerkt aan de hand van een aantal vragen over de opleiding en de toekomst van het vak docent dans. Het inspireert om de visie en opbouw van andere collega-opleidingen te horen. Het verdiept en maakt bewust  wat, hoe en waarom je zo werkt als je het doet. Misschien ontdek je ook overeenkomsten naast de verschillen  die er zijn.

“Leer je leerlingen open te staan voor poëzie, kunst en ritmes in de natuur.”

De tweede podcast over de ‘Dansdocent van de Toekomst’ ging redacteur Sanne Fokkens in gesprek met Gia van den Akker. Zij spraken over het curriculum van Docent Dans-Euritmie aan de Hogeschool Leiden en ontwikkelingen binnen de opleiding. Gia: we als opleiding gevraagd voor een interview en Hans Nijnens  vroeg mij dat te doen en bij deze wil ik graag het resultaat delen. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden . We hopen echt voor het komend studiejaar nog meer potentiële studenten te bereiken ,- zij het voor de voltijd of voor de deeltijd. Sanne Fokkens is een buitengewoon open en warmhartig geïnteresseerde vrouw. Ik stond perplex toen ze na 40 minuten praten kort en krachtig de kern van de euritmie en ons gesprek  formuleerde.

Veel luisterplezier en stof om uit te wisselen onder collega’s.