Nieuws van de Goetheanum-Bühne

De volledige uitvoering van alle vier Mystery Drama’s in 2020 werd tijdens de Corona-maatregelen tijdens de laatste repetitieweken afgelast, nadat het publiek aanvankelijk was teruggebracht tot dertig personen. Het regisserende team
had daarna nachten doorgebracht met het ontwikkelen van een concept om op drie locaties tegelijk in het Goetheanum op te treden, waardoor minstens negentig mensen konden deelnemen aan een geconcentreerde tweedaagse door alle vier de mysteriedrama’s heen.

Toen op 9 december duidelijk werd dat dit optreden ook niet door zou gaan vanwege een evenementenverbod in Zwitserland, ontstond de zorg om in ieder geval een virtueel inzicht te geven in ons werk.

De documentairemaker Bernard Bonnamour begeleidde het ensemble voor
een week tijdens scenisch werk aan de drama’s, aangevuld met statements en interviews
met de deelnemers. De resultaten van deze week zijn naar verwachting vanaf 27 december beschikbaar op de website mysteriendramen.goetheanum.org.
De lezingen die Peter Selg en Wolfgang Held zouden hebben gegeven tijdens de geplande conferentie zal ook beschikbaar zijn op die site.

Gelijktijdig met het project van de filmdocumentatie, hadden sommige leden van het ensemble de zorg om samen te komen tijdens de geplande dagen van uitvoering tussen Kerstmis en Nieuwjaar, om de woorden van de drama’s, hun personages en verhalen te vertellen, te spelen en te vertellen. hun verhaal voor elkaar, voor elkaar, met elkaar en in gedachten van alle mensen en wezens die niet fysiek aanwezig kunnen zijn.

Praktische informatie: De website met de filmdocumentaties en lezingen van Peter Selg en Wolfgang Held is vanaf 27.12. via het volgende internetadres: mysteriendramen.goetheanum.org

Op 27.12.2020 repeteren leden van het Mystery Drama-ensemble in het Goetheanum de belangrijkste scènes uit alle vier de drama’s.

Op 28./29./30./31.12.2020 zullen ensembleleden alle vier de mysteriedrama’s volledig voorlezen, uitvoeren, euritmiseren en repeteren.

Het ensemble nodigt u van harte uit om te profiteren van de aanbiedingen die voortvloeien uit de situatie op het fysieke internet en in de spirituele ruimte. Naast de vrij te kiezen tijden voor het internetaanbod is er bijvoorbeeld de mogelijkheid om tijdens de dagen van 28-31 december innerlijk deel te nemen aan de lezingen van het ensemble, waar dan ook en op welk tijdstip in de wereld. Op deze manier kan het unieke verhaal van reïncarnatie en karma, van de spirituele en fysieke wereld, van het pad van de menselijke ziel tussen tegenstanders en genezende krachten, ook dit jaar tot leven komen in een met geest vervulde gemeenschap.

Angelina Gazquez, Katja Axe, Jens Bodo Meier, Gioia Falk, Christian Peter, Stefan Hasler

Bron: https://mysteriendramen.goetheanum.org/